Kdaj ste si nazadnje vzeli eno uro in pol za sebe? Za delati nič? Za postopanje pri oknu in opazovanju dogajanja zunaj. Za zelo počasen sprehod po naravi. Za sedenje na klopi, uživanju v vonjih, ki jih je vetrič prinesel mimo vašega nosu, poslušanju zvokov, opazovanju gibanja, občudovanju barv, dotiku oblik. Poslušanju in čutenju lastnega srca. Kaj pa uživati v brezskrbnem druženju s ljudmi, ki so vam blizu?
Oh, kako težko se je ustaviti! Pa še takrat, kadar nam to uspe, imamo včasih slabo vest, da lenarimo namesto, da bi kaj pametnega naredili.
Ali znamo biti sami s seboj? Se znamo družiti brez gledanja na telefon, uro? Nas ljudje poslušajo, ko govorimo? Ali nas poskušajo razumeti brez, da bi nam takoj začeli razlagati (vsiljevati) svoja prepričanja in poglede, povezane s temo pogovora?
Ali znamo odrasli, starši poslušati otroke? Kaj pa eden drugega?
Kaj je namen srečanj?
Moja velika želja je ponuditi prostor in priložnost, da se srečamo in s podporo NLP tehnik in drugih znanj ter narave, ki nas bo obkrožala, iščemo odgovore/rešitve za različne izzive, s katerimi se srečujemo vsak dan. Da si dovolimo samo biti in da se učimo poslušati in slišati drug drugega. V vsej naši različnosti. Da s tedenskimi srečanji Z naravo nad (vsako) težavo dobimo prostor:
- za umiritev,
- pogled vase,
- učenje o sebi ter
- za debato in
- iskanje odgovorov na lastne izzive s podporo narave in različnih tehnik.
To želim ponuditi najprej dekletom in fantom, ki obiskujejo zadnje tri razrede osnovne šole (7.-9. razred). Pustimo ob strani dejstvo, da je najstništvo že samo po sebi eno najzahtevnejših obdobij odraščanja. Med 7. in 9. razredom pa se ti mladi srečajo še z različnimi pritiski, povezanimi z zbiranjem točk in iskanjem najbolj primerne srednje šole.
Ko gremo v srednjo šolo, je že spet vse drugače, smo še korak bližje odraslosti. V tem obdobju že dobimo nekaj več občutka, kako je v svetu. Medtem ko tisti v prvem letniku ravno spoznavajo nove sošolce in sošolke, so drugi že soočeni z izzivi, kaj po srednji šoli. Kaj hočejo moji starši? Kaj hočem jaz? Bi nadaljeval šolanje ali se zaposlil? Naj ostanem doma ali dam priložnost tujini? Kakšne so moje realne možnosti?
Potem smo tukaj še odrasli, ki se moramo zaradi večjih odgovornosti srečevati s še nekoliko zahtevnejšimi izzivi. Da bi jih znali čim bolje rešiti, včasih potrebujemo pomoč od zunaj. Mogoče je za iskanje najboljše rešitve dovolj že samo to, da imamo v urniku točno določen termin, ki nam daje priložnost, da se umirimo, si počijemo, se nadihamo in s kom poklepetamo.
Kaj bomo počeli?
Tedenska srečanja Z naravo nad (vsako) težavo bodo trajala 1 uro 30 minut in bodo v osnovi razdeljena v dva dela.
- Prvi del bo temeljil na povabilih iz gozdne terapije – bolj individualne narave; čas za sebe in naravo.
- Drugi del pa bo ponudil več priložnosti za pogovor in spoznavanje uporabnih tehnik za soočanje z različnimi izzivi. Kot trenerka neuro-lingvističnega programiranja (NLP)* vam bom predstavila uporabna znanja in orodja iz NLP-ja, spoznali bomo srčno dihanje, srečali se bomo s tapkanjem in še marsičem.
Moja želja je, da postavim okvir posameznega srečanja, potem pa vsebino srečanj sproti čim bolj prilagodim željam in potrebam posamezne skupine.
* Ena od NLP predpostavk govori o tem, da imamo ljudje vse potrebne vire v sebi, kar pomeni, da smo s pravim znanjem in tehnikami sposobni narediti zelo, zelo veliko. S pomočjo NLP-ja bomo spoznali, da “zemljevid ni pokrajina”, pogovarjali se bomo kaj nas dela različne, kako bolje komunicirati s samim seboj in z drugimi, kaj nam je pomembno, kaj nas omejuje, kaj nam lahko pomaga biti boljši in še marsikaj.
Srečevali se bomo v treh različnih skupinah*:
- fantje in punce iz 7., 8. in 9. razreda
- fantje in punce, ki obiskujejo srednjo šolo
- odrasle ženske in moški
Velikost posamezne skupine je od 5 do 11 udeleženk, udeležencev.
Po potrebi lahko ustanovimo še kakšno skupino, na primer študentsko, žensko …
*Za posamezno skupino mora biti vsaj 5 prijavljenih.
Kje se bomo srečevali?
Dobivali se bomo v Mozirju, na Ljubnem ob Savinji, Velenju ali Celju (odvisno od prijav). Če se bo le dalo, bodo srečanja potekala v naravi (gozdu). Ob bolj neugodnih vremenskih razmerah (močan dež, nizke temperature ipd.) se bomo dobivali nekje na toplem, pod streho.
Če bi se pokazala potreba, se bomo s skupino odraslih občasno družili tudi online.
Srečanja bodo potekala v šolskem letu 2024/25. Začnemo 3. teden v septembru (ponedeljek, 16. 9. 2024) in končamo konec junija. Vsako srečanje bo trajalo 1 uro 30 minut.
Ker želim, da bi bil termin čim bolj prijazen za vse, ki bi se radi srečevali, za septembrska brezplačna srečanja predlagam informativne termine, ki jih bomo uskladili in prilagodili večini prijavljenih.
Septembrski termini so:
- fantje in punce iz 7., 8. in 9. razreda – ponedeljki, med 15:00 in 16:30
- fantje in punce, ki obiskujejo srednjo šolo – torki, med 15:00 in 16:30
- odrasli – petki, 17:30-19:00
Ali za srečanja potrebujete kaj posebnega?
Za udeležbo na srečanjih ne potrebujete nič. Tisti, ki se bodo odločili za obisk od oktobra naprej, pa bodo prejeli nekaj “potrebščin”, ki jim bodo pomagale, da bodo naša srečanja in čas med njimi še večja priložnost za to, da z naravo rešimo čim več težav.
Kakšen je prispevek?
1 mesec | 3 meseci | |
---|---|---|
1 oseba | 49 EUR | 129 EUR |
2 osebi iz iste družine (minus 5%) | 88 EUR | 250 EUR |
3 osebe iz iste družine (minus 10%) | 132 EUR | 356 EUR |
4 osebe iz iste družine (minus 15%) | 176 EUR | 449 EUR |
Prijavnica na srečanja Z naravo nad (vsako) težavo
Prvi dve srečanji sta brezplačni v septembru sta brezplačni. Na teh srečanjih se bomo dogovorili za termine, ki bodo posamezni skupini najbolj ustrezali.
Otroke, mlajše od 18 let, morajo prijaviti starši oz. odrasli.
Katarina Alič Čretnik, ANFT certificirana vodnica gozdne terapije
Katarina Alič Čretnik, ANFT certificirana vodnica gozdne terapije
Katarino že od malih nog spremlja raziskovalni duh. Verjame, da so vse stvari med seboj povezane in da je naš največji namen odkriti svoje talente ter jih razvijati z namenom, da pomagamo drug drugemu. Verjame, da vsak v sebi nosi odgovore na svoja vprašanja, le naučiti se jih moramo slišati in zbrati pogum, vztrajnost in potrpežljivost, da jim sledimo.
Po študiju ruskega jezika in sinologije, je več kot petnajst let delala v svetu digitalnega marketinga, kjer se je zadnjih pet let ukvarjala predvsem z izobraževanjem podjetij, kako izboljšati in prestaviti procese delovanja v HubSpot – spletno platformo orodij, specializiranih za marketing, prodajo in podporo kupcem.
Junija 2022, po zaključku izobraževanj za trenerko nevro-lingvističnega programiranja (NLP), v okviru združenja INLPTA, je bila njena duša še vedno nemirna. Vse, dokler se nekega jesenskega dneva ni srečala z izrazom gozdna terapija. Začela je raziskovati in več kot je prebrala, bolj je čutila, da išče ravno gozd. Eno leto pozneje je postala certificirana vodnica gozdne terapije. Kako biti vodnica, se je učila pri ameriškem združenju Association of Nature and Forest Therapy (ANFT). Navdihuje jo ANFT filozofija, ki pravi, da je terapevt gozd, vodnica pa le odpira vrata vanj.
Neizmerno je hvaležna za najmočnejši podporni steber, ki ga je našla v možu. Za sinova, ki ji nevede nastavljata ogledalo in jo spodbujata, da raste. Za vero, ki ji omogoča duhovno rast. Za širšo družino in vse izjemne ljudi, ki so ji pomagali (po)iskati pot naprej, ko je bilo zelo težko.
Zelo je hvaležna tudi za klic gozda in za priložnost, da tja popelje še druge ljudi. Uživa v priložnosti, da se skupaj z udeleženkami in udeleženci uri v sposobnosti dovoliti vsakemu, da je to, kar je. Ljudje smo neverjetne zgodbe. Tisti, ki jim zna prisluhniti, je lahko bogatejši kot najpremožnejši ljudje na tem svetu.